Vi tager imod dokumenter, dagbøger, breve, fotos m.m.

Ligger du inde med gamle breve til og fra borgere i kommunen? Dine egne, dine forældres eller måske nogle helt andre? Eller har du ført dagbog i alle årene, men ikke længere plads til bøgerne? Ligger du inde med mødeprotokollen eller regnskaberne fra en lokal forening eller virksomhed? Så kom til os!

Gribskov Arkiv indsamler dokumenter og fotos , der har været anvendt, er produceret eller har en anden tilknytning til Gribskov Kommunes geografiske område. Vi tager imod arkivalier fra privatpersoner, foreninger og virksomheder.

Når du afleverer relevant materiale til os, laver vi en aftale om, hvordan vi må bruge materialet og stille det til rådighed for arkivbrugere, fx slægtsforskere og historikere.

Sådan foregår en aflevering af private arkivalier

Hvis du ønsker at aflevere arkivalier til os, skal du først kontakte os på telefon 72 49 99 45 eller på mail arkiv@gribskov.dk og fortælle os om materialet og lave en aftale for aflevering. Vi har desværre kun i helt særlige tilfælde mulighed for selv at hente det hos dig.

Vi har brug for informationer om materialet. Fx vil vi gerne vide:

  • hvem der har samlet det
  • hvor gammelt det er
  • hvilke hovedtyper af materiale, der er tale om, fx breve, regnskaber, fotografier
  • hvad dokumenterne handler om i grove træk
  • hvad eventuelle fotografier forestiller, hvem de er taget af – og om du kender personer, bygninger eller andet på billederne.

Jo bedre giveren kan beskrive materialet, jo bedre kan vi hjælpe de arkivbrugere, der gerne vil benytte det.

Luk menu